W związku z zawieszeniem zajęć dydaktycznych zaplanowanych w Gdańskiej Szkole Wyższej, realizowanych na terenie Uczelni w okresie epidemii COVID-19, do zdalnego prowadzenia wykładów służy narzędzie Platforma ClickMeeting GSW (webinarium). Korzystanie z Platformy jest możliwe wyłącznie poprzez automatyczny e-mail z zaproszeniem. Obowiązek prowadzenia zajęć w formie zdalnej wynika z rekomendacji Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (czytaj komunikat)

Poniżej (w Materiałach graficznych) prezentacja "Jak dołączyć do wydarzenia (instrukcja dla prezentera)" (kliknij ją) oraz do pobrania na dole strony pliki PDF:

Uwagi organizacyjne

  1. Prosimy przetestować działanie Platformy PRZED WEEKENDEM, na który zaplanowano Państwa zajęcia; zwłaszcza uruchomienie kamery i mikrofonu, ewentualne wgranie pliku prezentacji(!) (po wgraniu pliku następuje jego konwertowanie, które może trwać nawet kilka minut). Prezentacją, oprócz MS PowerPoint, może być plik tekstowy (np. MS Word, PDF) lub grafika (np. JPG). Testowanie w weekend w godzinach prowadzenia innych wykładów jest niemożliwe.
  2. Zalecamy logowanie się do Platformy dokładnie na 5 minut przed planowanym rozpoczęciem zajęć (przerwa pomiędzy prowadzącymi wynosi co najmniej 10 minut).
  3. Ponieważ nie można się zalogować do Platformy, kiedy prowadzone są inne zajęcia, prosimy rygorystycznie przestrzegać czasu trwania Państwa zajęć – prosimy o kończenie ich przed upływem tego czasu. Umożliwi to zalogowanie się i przygotowanie do zajęć kolejnemu wykładowcy.
  4. Po zakończeniu zajęć należy, w wyświetlonym oknie dialogowym, wybrać opcję: “Zakończ wydarzenie”, ponieważ zajęcia nie kończą się automatycznie o zaplanowanej godzinie.
  5. Jeżeli nie możecie się Państwo zalogować tuż przed zajęciami (komunikat w oknie dialogowym: “W ramach Twojego konta trwa obecnie spotkanie”), oznacza to, że poprzedni wykładowca nie zakończył jeszcze zajęć. Należy chwilę odczekać. W przypadku przedłużania się, prosimy o kontakt z administratorem (dane kontaktowe niżej).
  6. Jeżeli zaplanowano dla Państwa zajęcia po kolei, ale dla różnych grup studenckich (albo gdy inna grupa dołącza na kolejnych zajęciach), w Platformie będą to różne wydarzenia (wykłady), na które należy się oddzielnie logować (na kolejne wydarzenie po zakończeniu poprzedniego wydarzenia). Otrzymacie Państwo wówczas oddzielne maile z zaproszeniami.
  7. Jeżeli zaplanowano dla Państwa zajęcia po kolei z różnych przedmiotów, ale dla tej samej grupy (grup), w Platformie będzie to jedno wydarzenie (jeden mail z zaproszeniem). Państwo zdecydujecie, jak podzielić czas na różne przedmioty.
  8. Istnieje możliwość wcześniejszego nagrania wykładu i odtworzenia go podczas zajęć lub wykorzystania w innych narzędziach [np. zamieszczenie (w formacie MP4) na Platformie Moodle GSW]. Nie ma wówczas interakcji ze studentami na żywo, ale jest możliwość zapisywania pytań przez studentów, a następnie zapoznania się z nimi i odpowiedzi po zajęciach.
    Nagranie jest możliwe w następujących widokach: widoczny tylko prowadzący, widoczny prowadzący w małym oknie oraz prezentacja lub widoczna prezentacja z głosem prowadzącego (bez jego widoku). Chęć nagrania powinniście Państwo zgłosić wcześniej; otrzymacie wówczas dostęp do Platformy w dni powszednie (nagrywanie w weekendy jest niemożliwe).
Pomoc na stronie ClickMeeting (krótkie filmy instruktażowe)

Kontakt do dziekanatu w trakcie dyżuru

Z uwagi na pracę zdalną pracowników uczelni, w weekend 16-17 maja 2020 r. w sprawach organizacyjnych prosimy o ewentualny kontakt z pracownikiem dyżurującym:
tel. 882 409 299, e-mail: rekrutacja@gsw.gda.pl

Materiały graficzne

Należy kliknąć aby powiększyć.

Jak dołączyć do wydarzenia (instrukcja dla prezentera). Pobrane z: https://knowledge.clickmeeting.com/pl